برای ارسال نوشته میبایست وارد شوید و یا ثبت نام کنید.
یک یادداشت مرتبط با وظیفه ما در این ایام:

http://www.shabestan.ir/detail/News/1230139

http://www.shabestan.ir/detail/News/1230139

هادی عجمینوشته . لینک . به قلم هادی عجمی در 16 آبان 1401 ساعت 17:20

هادی عجمیلینک . 16 آبان 1401 17:20

اعود بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

عنوان گفتمان: ذکر الله و آثار آن

پیش گفتار

ذکر گفتن یکی از خصایص انسان است؛ اما اینکه نوع آن و آثار مطلوبش کدام باشد و اینکه بنی آدم با کدام نوع ذکر و به چه روشی و بر اساس چه منبعی به آنچه که مطلوبش است یعنی آرامش و بدور بودن از هرگونه نگرانی و اضطرابی می رسد؛ این مهم است؛ امری که در این مقال به یاری خداوند یکتا، قصد بر این است تا بر اساس آیات الهی قرآن کریم، مبحثِ ذکر بویژه بطریق اولی « ذکر الله » از زوایای معانی، آثار و برکا ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:31

لینک . 16 مهر 1401 10:31

معانی ذکر

الف ) ذکر یعنی قرآن کریم و کتب الهی

1- قرآن؛ یعنی کتابی که به عنوان ذکر از سوی خداوند یکتا نازل شده و خود او یعنی «الله» هر لحظه در هر زمان و مکانی نگاهبان آن است: « إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ (٩) حجر».

2- و ذکر یعنی کتاب قرآن، که نازل شده تا در آن خرد ورزیده شود: « لَقَدْ أَنْزَلْنَا إِلَیْکُمْ کِتَابًا فِیهِ ذِکْرُکُمْ أَفَلا تَعْقِلُونَ (١٠) انبیاء».

3- و ذکر یعنی قرآن کریم که رحمت و ذکری برای مومنین است: « أَوَلَمْ یَکْفِهِمْ أَنَّا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ یُتْلَى عَلَیْهِمْ إِن ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:26

لینک . 16 مهر 1401 10:26

ث ) ذکر یعنی یادآور نعمت های الهی بر خویش شدن

1- به عنوان مورد نخست؛ خداوند یکتا در جایی مومنین را مخاطب قرار می دهد تا ضمن تقوای الهی و اعتصام به قرآن به عنوان حبل الله و دوری از فرقه فرقه شدن؛ نعمت او را بر خودشان یادآور و متذکر شوند: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلا تَمُوتُنَّ إِلا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ (١٠٢) وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّا ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:24

لینک . 16 مهر 1401 10:24

د ) ذکر یعنی متذکر آیات الهی شدن

1- یعنی اینکه وقتی بر انگیخته شدن رسولان الهی توسط حضرتش جل عظمته برای انجام رسالت در قبال قوم و امت هایشان و هدایت رسولانش، خود یک ذکری برای جهانیان است؛ پس به عنوان یک مومن باید به این هدایت الهی اقتدا نمود و متذکر آن شد که آری هدایت تنها به دست خداوندی است که دانای به هدایت شدگان است: « أُولَئِکَ الَّذِینَ هَدَى اللَّهُ فَبِهُدَاهُمُ اقْتَدِهِ قُلْ لا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِنْ هُوَ إِلا ذِکْرَى لِلْعَالَمِینَ (٩٠) انعام با توجه به آیات 82-89 » .

2- و چه خوب است که انسان آنچه را بواسطه ی آیات و رسولان الهی تذکر داده می ش ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:23

لینک . 16 مهر 1401 10:23

ز ) ذکر یعنی قرآن برای انذار زنده ها می باشد

1- و این بدان معنی است که قرآن، کتابی روشن و ذکر می باشد؛ آن هم برای انذار و بیم دادن کسانی که زنده اند و نیز آن تحقق گفتار بر کفار است: « وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا یَنْبَغِی لَهُ إِنْ هُوَ إِلا ذِکْرٌ وَقُرْآنٌ مُبِینٌ (٦٩) لِیُنْذِرَ مَنْ کَانَ حَیًّا وَیَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْکَافِرِینَ (٧٠) یاسین ». یعنی آیات این کتاب (قرآن) برای مردگان نیست، بلکه برای زنده هاست تا بدانان رسانده و خوانده و بر روی آنها تفقه و تفکر و ... تعقل شود.

2- و بنابراین می شود گفت از این جهت است که خداوند یکتا به رسولش می فرماید ک ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:22

لینک . 16 مهر 1401 10:22

ش) عوارض غفلت و اعراض از ذکر خداوند یکتا

1- اعراض و دوری نمودن از ذکر الله، تبعات دنیایی و آخرتی دارد، یکی از عوارض اعراض از ذکر الله، برداشتن بار سنگین و دیدن کیفر الهی در سرای دیگر است: « کَذَلِکَ نَقُصُّ عَلَیْکَ مِنْ أَنْبَاءِ مَا قَدْ سَبَقَ وَقَدْ آتَیْنَاکَ مِنْ لَدُنَّا ذِکْرًا (٩٩) مَنْ أَعْرَضَ عَنْهُ فَإِنَّهُ یَحْمِلُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وِزْرًا (١٠٠) خَالِدِینَ فِیهِ وَسَاءَ لَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ حِمْلا (١٠١) یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ وَنَحْشُرُ الْمُجْرِمِینَ یَوْمَئِذٍ زُرْقًا (١٠٢) طاها با توجه به آیات 98-104».

2- و دیگری زندگی سخت و نیز نا ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:21

لینک . 16 مهر 1401 10:21

ض) نتیجه گیری پایانی (مرتبط با موضوع ذکر الهی)

1- اینکه منظور از ذکر در دین اسلام، ذکر «الله» است و نه جز آن. پس باید بسیار ذکر الله را گفت تا از برکات دو جهانی آن به لطف الهی بهره مند شد.

2- اینکه باید به یاد خداوند بود که اگر چنین باشد آن وقت او هم به یاد ذکر کوینده اش خواهد بود و علاوه بر این باید از شکر گزاران او و نعمت هایش بود و نه از ناسپاسان: « فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِی وَلا تَکْفُرُونِ (١٥٢) بقره با توجه به آیات 143-157». چه اینکه خداوند یکتا راضی به کفر بندگانش نیست و کفر و ناسپاسی را بر آنان نمی پسندد و می خواهد که شکر گزار نعمت هایش با ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:21

لینک . 16 مهر 1401 10:21

اعود بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

موضوع: صراط مستقیم از منظر آیات الهی قرآن کریم

پیش گفتار

در این مقال با یاری جستن بیش از پیش از خداوند یکتا، قصد بر این است تا با توجه به آیات الهی قرآن کریم به این موضوع پرداخته شود که منظور از « صراط مستقیم » یا راه راست که مبتنی بر سوره حمد یا فاتحه الکتاب در قرائت رکعت های نخست و دوم نمازهای واجب شبانه روز توسط مومنین که بر آنان تکلیف شده و طی آن از خداوند یگانه که پرودگار جهانیان است خواسته می شود که آنان را بدان راه ، را ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:18

لینک . 16 مهر 1401 10:18

ج) صراط مستقیم یعنی اعتصام و پناه جستن مومنین به « الله » و اطاعت او برای هدایت شدن به راه راست از سوی حضرتش جل عظمته؛ و نه اطاعت گروهی از اهل کتاب که نتیجه اش کفر و ناسپاسی و بازگشت به عقب پس از ایمان آوردن است:« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تُطِیعُوا فَرِیقًا مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ یَرُدُّوکُمْ بَعْدَ إِیمَانِکُمْ کَافِرِینَ (١٠٠) وَکَیْفَ تَکْفُرُونَ وَأَنْتُمْ تُتْلَى عَلَیْکُمْ آیَاتُ اللَّهِ وَفِیکُمْ رَسُولُهُ وَمَنْ یَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِیَ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ (١٠١) آل عمران با توجه به آیات 96-100».

چ) صراط مستقیم یعنی اطاعت خدا و رسول ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:16

لینک . 16 مهر 1401 10:16

ط) صراط مستقیم یعنی راهنمایی شدن به راه راست، آن هم فقط بواسطه ی آیات نازل شده و روشن الهی: « لَقَدْ أَنْزَلْنَا آیَاتٍ مُبَیِّنَاتٍ وَاللَّهُ یَهْدِی مَنْ یَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ (٤٦) با توجه به آیات 45-52».

و بدینگونه است در این رابطه آیه ی 6 سوره ی سبا مبنی بر اینکه این قرآن است که کسانی را که دانش آن را از جانب خداوند یافته اند؛ هم به حقانیت آن اذعان می کنند و هم اینکه از طریق آن به سوی راه غالب ستوده راهنمایی می شوند. پس روشن میشود که پی بردن به حقانیت قرآن و برخورداری از هدایت نهفته در آن از جانب الله، در دست یافتن به دانش آن یعنی دانش قرآن به لطف و عطای اله ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:15

لینک . 16 مهر 1401 10:15

نتیجه گیری پایانی

الف) اینکه هدایت یافتن هر کس در این است که او بر صراط مستقیم باشد: « » أَفَمَنْ یَمْشِی مُکِبًّا عَلَى وَجْهِهِ أَهْدَى أَمْ مَنْ یَمْشِی سَوِیًّا عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ (٢٢) ملک.

ب) اینکه هر کس خواهان صراط مستقیم است باید با لطف الهی و بر اساس قرآن کریم که ذکری برای جهانیان است به پیش برود و نه کتابی جز آن: « إِنْ هُوَ إِلا ذِکْرٌ لِلْعَالَمِینَ (٢٧) لِمَنْ شَاءَ مِنْکُمْ أَنْ یَسْتَقِیمَ (٢٨) وَمَا تَشَاءُونَ إِلا أَنْ یَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ (٢٩) تکویر ».

پ) اینکه بر راه راست بودن و از هدایت یافتگان شدن، در پیروی ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:14

لینک . 16 مهر 1401 10:14

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم.

موضوع: نماز و رابطه ی آن با رستگاری مومنین

پیش گفتار

مقوله رستگاری، امری است عام و فطری بشر که او برای رسیدن به آن به عنوان یک حقیقت تلاش می کند، و از آنجا که تحقق و تکامل هر امری از جمله رستگاری وابسته به لوازم و شرایطی از جنس همان امر می باشد و این موضوع یعنی « رستگاری » هم از این امر مستثنی نمی باشد؛ پس می توان گفت که لازمه این امر معنوی؛ در درجه نخست همانا اموری معنوی است از سنخ آن که همانطور که طی این تحقیق نشان داده و اثبات ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:11

لینک . 16 مهر 1401 10:11

رستگاری چیست؟ رستگار کیست ؟

تا اینجا به طور فشره دانسته شد که نماز فریضه ای از فرائض دین اسلام در کنار و بلکه در راس دیگر فروع دین یعنی زکات و خمس و حج و ... البته پس از ایمان به اصول دین است که بر مومنین واجب شده و آنان باید آن را برابر شرایط کمی و کیفی مربوطه در اوقاتش در هر شبانه روز به جا بیاورند.

معانی واژه ای رستگار و رستگاری

اما حال باید دید رستگاری از منظر واژه ای یعنی چه و رستگاران چه کسانی هستند ؟

« رستگار یعنی آزاد، رها، آسوده، نجات یافته (عمید. 1357) »؛ « رستگار یعنی خلاص یابنده، رها شونده (معین.1379) ». « رستگاری یعنی خلا ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:10

لینک . 16 مهر 1401 10:10

الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاتِهِمْ خَاشِعُونَ (٢) مومنون.

این آیه ی کریمه می رساند که همانا این مومنانِ رستگار، نخستین ویژگی شان این است که در نمازهای خودشان خاشع و فروتند.

معنای خشوع

پیرامون مقوله ی نماز و وجوب و اهمیت و سابقه ی آن اندک مطالبی در بالا آورده شد؛ حال باید دید که خشوع چیست و خاشع کیست؟

«خاشع یعنی فروتنی کننده، کسی که اظهار اطاعت و فروتنی می کند (عمید. 1357)؛ آنکه اظهار فروتنی کند، فروتنی کننده، متواضع به وسیله ی قلب و جوارح را گویند، شکسته دل و ترسان (معین 1379) ».

فارغ از این معانی؛در قرآن کریم نیز سخن از ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:09

لینک . 16 مهر 1401 10:09

وَالَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ (٣) مومنون.

این آیه می رساند که ویژگی دوم چنین مومنانی که از رستگارانند این است که از سخن لغو و بیهوده دوری کرده و می کنند. و این بدان معناست که به عنوان یک مومن نباید بدنبال سخن لغو باشیم اگر در پی رستگاری هستیم. حال اینکه لغو یعنی چه و چرا باید از آن اعراض کرد تا به عنوان یک ویژگی در کنار سایر ویژگی ها باعث رستگار شدن مومنین شود؛ باید نخست معنای آن را دانست:

معنای واژه ای لغو

« لغو یعنی بیهوده گفتن، خطا کردن در سخن، بیهوده گویی، امر باطل و بیهوده، سخن باطل و بیهوده، آن چیزی است که آدمی را از یاد و ذک ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:08

لینک . 16 مهر 1401 10:08

وَالَّذِینَ هُمْ لِلزَّکَاةِ فَاعِلُونَ (٤)مومنون.

و این مومنین رستگار شده کسانی هستند که پرداخت کننده ی زکات نیز هستند.

زکات نیز فرغ دین و از جمله ی فرایض دینی است که اقدام در خصوص آن برابر شرایط و احکام و مسایل مربوطه برای هر مومنی فرض است و برابر این آیه ی کریمه روشن می شود مومنینی از رستگارانند که ویژگی دیگرشان این است که زکاتِ آنچه که این مقوله بدانها تعلق می گیرد را سالیانه می دهند و پیرامون این که دادن زکات برابر آیات ابتدایی سوره های نمل و لقمان که پیشتر ذکر شد از صفات مومنین و محسنین و واجب است مطالبی آورده شد. به هر جهت خدای یکتا کسانی را که زکات نمی ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:06

لینک . 16 مهر 1401 10:06

وَالَّذِینَ هُمْ لأمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ (٨) مومنون.

این آیه ی کریمه می رساند که مومنین اگر میخواهند از رستگاران باشند لازم است که هم به اماناتشان و هم به عهد و پیمان هایشان وفادار بمانند و در واقع مراعات کننده ی آن دو (امانتداری و وفای به عهد) باشند.

به عبارت دیگر یعنی ازخیانت در امانات و یا پیمان شکنی ها هنگامی که عهدی با کسی می بندند بپرهیزند، خواه این عهد و پیمان با خدای یکتا باشد که بدان دستور داده است و خواه غیر آن : « وَأَوْفُوا بِعَهْدِ اللَّهِ إِذَا عَاهَدْتُمْ وَلا تَنْقُضُوا الأیْمَانَ بَعْدَ تَوْکِیدِهَا وَقَدْ جَعَلْتُمُ اللَّهَ عَلَی ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:05

لینک . 16 مهر 1401 10:05

نتیجه گیری کلی

اینکه نماز، فرع دین و بلکه در راس فروع دین است که بر مومنین واجب گردیده است تا آن را در اوقات پنجگانه ی شبانه روز به جا بیاورند و برابر اجزای مربوطه ی اذان و اقامه بدانند که؛ نماز (حی علی الصلاة)، هم با رستگاری در ارتباط است (حی علی الفلاح) و هم در زمره ی بهترین کارهاست (حی علی خیر العمل)؛ به نحوی که باید بدان سو شتاب کرد. این مقوله از تاثیرات بالایی برخوردار است که بررسی آنها دانش و وقت خود را می خواهد و یکی از تاثیرات نماز مرتبط با رستگاری مومنین است. گروهی که سوره ی بیست و سوم قرآن به نام آنان یعنی مومنون می باشد. حال اگر به آیات 2 و 9 همین سوره که مومنون باش ...

مشاهده ادامه مطلب

نوشته . لینک . به قلم سید رضا شفیع اف در 16 مهر 1401 ساعت 10:04

لینک . 16 مهر 1401 10:04

خاطره سازی
یکی از بهترین روشهایی که می تواند تاثیرات فراوانی در گرایش نوجوانان و جوانان به نماز داشته باشد، موضوع خاطره سازی است.
انسانها همواره با خاطرات خود زندگی می کنند .هر موردی که در ایجاد خاطرات خوب نقش داشته باشد برای آنها خوش آیند و هر موضوعی که در ایجاد خاطرات بد اثرگزار باشد برای آنها خوش آیند نیست.
مربیان ومعلمان می توانند از این روش برای ایجاد ارتباط خوب بین دانش آموز ومربی استفاده کنندو ا زاین ارتباط در راستای ترویج معارف دینی بهره ببرند.
به عنوان مثال می توانند تشویق دانش آموزان را در نماز خانه انجام دهند. با پرسیدن سوالاتی که می دانند دانش آموز جواب ...

مشاهده ادامه مطلب

مهدی سودمندنوشته . لینک . به قلم مهدی سودمند در 29 تیر 1401 ساعت 19:45

مهدی سودمندلینک . 29 تیر 1401 19:45

قنوتنماز بدون ولایت، نماز بدون فهم سیاسی، نماز بدون توجه به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، نماز بدون توجه به حال محرومین و مستضعفین چه جایگاهی دارد؟ بر پوسنده راه حقیقت پرواضح است که نماز اینچنینی نه تنها در قرآن و روایات مورد پسند نیست باکه با نماز بی شمار خوارج و برخی انسان های معلوم الحال دیگر مقایسه می شود.
حال بیایید تشکیلات نماز را متناظر این تعریف دین از نماز در ادارات و ارگان های دولتی گرفته تا مدارس و دانشگاه ها مورد بررسی قرار دهیم.
به نظر شما چه تناسبی برقرار است بین نمازی که ستون ...

مشاهده ادامه مطلب

محمدشریف حسینینوشته . لینک . به قلم محمدشریف حسینی در 16 خرداد 1401 ساعت 17:55

محمدشریف حسینیلینک . 16 خرداد 1401 17:55

قنوتنقش مساجد در استمرار حکومت صالحان

به گزارش عترتنا؛ به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (علیه السلام)، مرتضی نجفی قدسی از فعالان قرآنی کشور و موسسین دارالقرآن علامه طباطبایی یادداشتی با عنوان «حکومت صالحان» به رشته تحریر درآورده است که یک نسخه از آن را در اختیار عترتنا گذاشته است که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الَّرحِیم

«وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِ ...

مشاهده ادامه مطلب

جبهه تبلیغی عترتی هانوشته . لینک . به قلم جبهه تبلیغی عترتی ها در 2 فروردین 1401 ساعت 21:46

جبهه تبلیغی عترتی هالینک . 2 فروردین 1401 21:46

نماز اول وقت سر سفره عقد (اهمیت نماز در سیره شهید سرهنگ دوم خلبان صادق فلاحی)<br />
به نقل از حجت الاسلام ابراهیم اسد زاده از دوستان شهید بزرگوارنماز اول وقت سر سفره عقد (اهمیت نماز در سیره شهید سرهنگ دوم خلبان صادق فلاحی)
به نقل از حجت الاسلام ابراهیم اسد زاده از دوستان شهید بزرگوار

محمد قهرمانینوشته . لینک . به قلم محمد قهرمانی در 3 اسفند 1400 ساعت 10:47

محمد قهرمانیلینک . 3 اسفند 1400 10:47

علت طول عمر با برکت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی چه بود؟

به گزارش عترتنا؛ حضرت آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی به حساب شمسی ۱۰۳ سال و به حساب قمری ۱۰۶ سال عمر با برکت داشتند و تا آخرین روز هم از هوش و حواس و حافظه کامل برخوردار بودند و مطالعه فراوان داشتند و با این کهنسالی روزی ده تا پانزده روزنامه را تورق و مطالعه می‌کردند و مرتباً از احوال کشور و جهان با خبر بودند و آیات و احادیث و اشعار فراوان در حافظه داشتند و برای بسیاری شناخت رمز این عمر با کیفیت و برکت قابل توجه است.

بر همین اساس مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی مبسوط که در اختیار عترتنا قرار داده به این ...

مشاهده ادامه مطلب

جبهه تبلیغی عترتی هانوشته . لینک . به قلم جبهه تبلیغی عترتی ها در 21 بهمن 1400 ساعت 21:08

جبهه تبلیغی عترتی هالینک . 21 بهمن 1400 21:08

سلام استاد باهاتون کار دارم لطفا یه لینک ارتباطی در اختیار حقیر قرار بدید. جهت استفاده از محضر استاد

مهدی  سلیمی نوشته . لینک . به قلم مهدی سلیمی در 20 آذر 1400 ساعت 20:56

مهدی  سلیمی لینک . 20 آذر 1400 20:56

x
ورود به سیستم
ورودثبت نام