■ در روایات زیادی خوانده و شنیده ام که عمل غیبت و مصادیق آن تا 40 روز عبادات فرد غیبت کننده را به کارنامه عمل فرد غیبت شونده انتقال می‌دهد! کنترل غیبت نکردن واقعا سخت است و انسان خواه ناخواه در معرض آن هر روز قرار می‌گیرد با این اوصاف با چه انگیزه‌ای نماز خواند حال آنکه تضمین می‌دهیم تمام نمازهایمان تا کنون برای دیگران بوده اند و نمازهای آینده مان هیچ تضمینی نیست که برای خودمان باقی بمانند؟

پاسخ از طرف مدیر قنوت: سلام علیکم
اول این که در روایت آمده است که تا چهل روز عمل غیبت کننده قبول نمی شود.
نکته: مکلف نباید با این تصور که عمل مقبول نیست عمل واجبش را ترک کند. چون ترک واجب، خودش یک گناه است.
دوم: آنجایی که اعمال خوب غیبت کننده را برای غیبت شونده حساب می کنند در یک شرایط خاص است. مثلا اگر از آن شخص حلالیت گرفته شود و یا ما می توانیم در صورت پشیمانی و توبه به جای او هم استغفار کنیم یعنی در همین دنیا خداوند با دعای ما از گناهان او را ببخشد.
1398/9/16 ساعت 11:30
کد : 781
لینک مطلب

■ چرا در لباس نمازگزار اگر يك دكمه يا نخ از راه حرام به دست آمده باشد و به قول معروف غصبي باشد نمازش باطل است؟

دليل اينكه نمازخواندن در لباس و يا مكان غصبى موجب بطلان نماز مي شود - حتى اگر دكمه‏اى از لباس غصبى باشد- آيات و رواياتي است كه در اين زمينه وجود دارد. در قرآن مجيد آمده است:« إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقينَ» ؛« خدا، تنها از پرهيزگاران ...

■ چرا در هر نماز، خواندن سورۀ توحید مستحب است؟

احتمال دارد به جهت فضایل و اهمیت ویژه این سوره در بین سوره های قرآن باشد. چرا که نماز مهم‏ترین عبادت است و در آن باید اعمال و اذکار و سوره های مهم گنجانده شود. در اینجا برخی فضائل این سوره را ذکر می کنیم: 1.قرائت آن، معادل قرائت یک‌سوم کتب آسمانی ...

■ اگر نماز ستون دين است چرا جزو اصول دين مطرح نشده و به عنوان فروع دين مطرح شده است؟

سید حسن موسوی کارشناسی مرکز تخصصی نماز در جواب این پرسش می‌گوید: در پاسخ به این سوال گفتنی است مجموعه معارف دين دو گونه است: يك - اعتقادات و معارف نظرى دو - تکالیف و دستورات عملى «اصول دين» مجموعه عقايد بنيادى و پايه‏اى دين است كه عمدتاً جن ...
درباره ما
با توجه به نیازهای روزافزونِ ستاد و فعالان ترویج اقامۀ نماز، به محتوای به‌روز و کاربردی، مربّی مختصص و محصولات جذاب و اثرگذار، ضرورتِ وجود مرکز تخصصی در این حوزه نمایان بود؛ به همین دلیل، «مرکز تخصصی نماز» در سال 1389 در دلِ «ستاد اقامۀ نماز» شکل گرفت؛ به‌ویژه با پی‌گیری‌های قائم‌مقام وقتِ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ...
ارتباط با ما
مدیریت مرکز:02537841860
روابط عمومی:02537740732
آموزش:02537733090
تبلیغ و ارتباطات: 02537740930
پژوهش و مطالعات راهبردی: 02537841861
تولید محصولات: 02537841862
آدرس: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، کوچۀ 22 (آمار)، ساختمان ستاد اقامۀ نماز، طبقۀ اول.
پیوند ها
x
پیشخوان
ورود به سیستم
لینک های دسترسی:
کتابخانه دیجیتالدانش پژوهانره‌توشه مبلغانقنوت نوجوانآموزش مجازی نمازشبکه مجازی نمازسامانه اعزاممقالات خارجیباشگاه ایده پردازیفراخوان های نماز