■ در روایات داریم که هر کس که نماز نخواند کافر هست و بقیه ی اعمال خیرش‌ پوچ می شود و به جهنم میرود. علاوه بر اینکه خلاف عدالت هست. با قرآن هم در تناقض هست که می فرماید: مگر در قران نداریم که هر کس ذره ای خوبی کند ان را می بیند ...

پاسخ: در روایتی دارد پیامبر گرامی فرمود:
مثل نماز مثل ستون خیمه است هر گاه ستون خیمه پا برجا باشد طناب ، میخ های پرده سود می بخشند وهر گاه ستون شکسته شود نه طناب ونه میخ ونه پرده ای هیچ کدام نافع نیستند

الکافی ج3 ص266

در روایت دیگر فرمود:
نماز های پنج گانه را محافظت کنید زیرا هر گاه روز قیامت شود خداوند بنده را فرا می خواند اول چیزی که از او سوال می شود نماز است اگر ان را تام وبدون نقص انجام داده وارد بهشت میشود و گرنه در اتش افکنده می شود
بحار الانوار ج10 ص369

وفرمود:
اول چیزی که روز قیامت از اعمال مورد توجه قرار می گیرد نماز است اگر قبول شود به سایر اعمال نظر می شود واگر مقبول واقع نشود به هیچ یک از اعمالش توجه نمیشود

بحار الانوار ج82 ص227

با توجه به این روایات با صراحت تمام می توان گفت که نماز کلید بهشت است واگر این کلید نباشد هرگز در بهشت باز نمی گردد واعمال نیک همچون طناب ومیخ وپرده خیمه است که بدون ستون هیچ فایده ای ندارد

بنا براین اینگونه روایات به منزله مخصص برای ایه 7 زلزال است که فرمود:
" هرکس ذره ای خیر انجام دهد ان را می بیند"
این روایات می فرماید در صورت بی نمازی اصلا خیری برای انسان نمی ماند تا ان را ببیند وماندن خیر مخصوص و مقید به خواندن نماز شده است

پیامبر گرامی فرمود:
بین ایمان و کفر فاصله ای جز ترک نماز نیست
میزان الحکمه ج6 ص318

مراد از کفر در این روایات کفر عملی به دستورات خداوند است وفرد تا به مرحله کفر اعتقادی نرسد از دایره اسلام خارج نمیشود
1398/9/5 ساعت 09:00
کد : 773
لینک مطلب

■ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:در روز قیامت، از داخل جهنم عقربی خارج می شود که سر آن عقرب در آسمان هفتم است و دُمش در ته زمین و دهانش هم از مشرق تا مغرب است. آن عقرب می گوید :«أَینَ مَن حارَبَ اللهَ و رَسُولَه؟» ؛ آنهایی که با خدا و پیامبر خدا جنگ داشتند کجا هستند؟ جبرئیل فرود می آید و می پرسد:«چه کسانی را می خواهی؟ مقصودت از کسانی که با خدا و پیامبر خدا در جنگ بودند چه کسانی است؟» عقرب می گوید:آنها پنج نفرند و من می خواهم آنها را ببلعم: یکی از این افراد فرد تارک الصلات است سوالم این است که آیا این حدیث سندیت دارد؟

سند: این روایت اولین بار در جامع الاخبار شعیری بصورت مرسل از پیامبر نقل شده است وضعیف است متن روایت و بررسی آن عَنْهُ ص‏ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ يَخْرُجُ مِنْ جَهَنَّمَ جِنْسٌ مِنْ عَقْرَبٍ رَأْسُهُ فِي السَّمَاءِ السَّابِعَةِ وَ ذَنَبُهُ ...

■ چرا از نمازم لذت نمی برم ؟ علت چیست ؟

عواملی که می تواند نمازها و عبادات انسان را لذت بخش کند، عبارتند از: الف) قبل از عبادت، انسان خود را مستعد و مهیا سازد؛ یعنی، به خود تلقین کند که من در صدد نیایش و نماز هستم و سعی کند افکار متفرق را از ذهنش دور کند. ب) سعی کند در بهترین وقت عبا ...

■ در صورت نبودن مُهر (خاکی یا سنگی) برای نماز بر چه چیز های دیگری می توان سجده کرد؟ آیا می توان بر کاغذ و دستمال کاغذی نیز سجده کرد؟

جواب: سجدۀ نماز باید بر زمین یا گیاهان غیر خوراکی و پوشیدنی که از زمین می‌روید مانند سنگ، خاک، چوب، برگ درختان و امثال آن انجام گیرد و سجده بر چیزهای خوراکی و پوشاکی، هر چند از زمین بروید مانند پنبه و گندم و نیز چیزهای معدنی که از جنس زمین محسوب نمی‌ ...
درباره ما
با توجه به نیازهای روزافزونِ ستاد و فعالان ترویج اقامۀ نماز، به محتوای به‌روز و کاربردی، مربّی مختصص و محصولات جذاب و اثرگذار، ضرورتِ وجود مرکز تخصصی در این حوزه نمایان بود؛ به همین دلیل، «مرکز تخصصی نماز» در سال 1389 در دلِ «ستاد اقامۀ نماز» شکل گرفت؛ به‌ویژه با پی‌گیری‌های قائم‌مقام وقتِ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ...
ارتباط با ما
مدیریت مرکز:02537841860
روابط عمومی:02537740732
آموزش:02537733090
تبلیغ و ارتباطات: 02537740930
پژوهش و مطالعات راهبردی: 02537841861
تولید محصولات: 02537841862
آدرس: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، کوچۀ 22 (آمار)، ساختمان ستاد اقامۀ نماز، طبقۀ اول.
پیوند ها
x
پیشخوان
ورود به سیستم
لینک های دسترسی:
کتابخانه دیجیتالدانش پژوهانره‌توشه مبلغانقنوت نوجوانآموزش مجازی نمازشبکه مجازی نمازسامانه اعزاممقالات خارجیباشگاه ایده پردازیفراخوان های نماز