■ گاهی مجلس عزاداری طول می کشد و نماز اول وقت خوانده نمی شود و یا شب ه دیر می شود و نماز صبح قضا می شود. آیا این عزاداری قبول است؟

پاسخ: عزاداری و گريه بر حضرات معصومین ( علیهم السلام ) به ویژه سالار شهيدان از اهميت فراواني برخوردار است و از مستحبات مهم مي باشد و تاثيرات تربيتي فراواني دارد، اما یکی از آثار تربیتی عزاداری صحیح پایبندی به نماز اول وقت است. چنان که هدف اصلی امام حسین ( علیه السلام) احيا دين و زنده کردن دستورات الهي و روح بخشيدن به نماز بوده است، از همين رو خود امام حسين عليه السلام در ظهر عاشورا نماز خواند و حاضر نشد در صحنه جهاد و جلوي تيرباران دشمن نماز اول وقت را به تاخير اندازد.
بنابراين پيرو حقيقي آن حضرت بايد به اموري مانند نماز که مورد توجه آن بزرگوار است عنايت خاص داشته باشد تا رضايت ايشان را جلب نمايد.
1395/9/13 ساعت 19:53
کد : 110
لینک مطلب

■ اگر پدر، پسری نداشت آن موقع نماز و روزه قضای والدین برعهده چه کسی است؟

اگر پدر نسبت به نماز یا روزه خود وصیتى کرده است، باید طبق وصیت (از ثلث مال او) عمل شود ولى اگر وصیت نکرده است بر پسر بزرگتر واجب است که نماز و روزه قضاى پدر را بگیرد. اگر پسر بزرگتر انجام نداد [ یا اصلا پسری نداشته باشد] سایر فرزندان مى‌توانند نمازها ...

■ کسی که نماز قضای زیادی دارد و تعداد دقیق آنها را نمی تواند مشخص کند، چه وظیفه ای دارد؟

هر مقدار نماز که یقین دارد قضا شده است، باید بخواند و نسبت به مقدار مشکوک وظیفه‌ای ندارد؛ مثلا اگر می‌داند یک ماه نماز قضا شده است و احتمال می‌دهد بیشتر باشد، نسبت به مقدار بیشتر تکلیفی ندارد. استفتائات امام خامنه ای ...

■ دوست شافعي مذهبي دارم كه مي گويد علت اينكه اهل تسنن دست بسته نماز مي خوانند اين است كه امام علي(ع) به هنگام نماز از ناحيه شکم شمشير خوردند و براي ادامه نماز دست هاي خود را روي زخمشان گرفتند و سنيها هم به خاطر احترام بيش از حدشون به امام علي(ع) دستشون رو مي گيرند آيا اين حرف درست است؟

شيعه و سني در مورد ضربه خوردن امير المؤمنين عليه السّلام معتقدند كه آن حضرت به واسطه ضربه‌اي كه توسط شقي‌ترين انسان‌ها يعني ابن ملجم مرادي ملعون كه بر فرق سر مبارك آن حضرت اصابت كرد به شهادت رسيد و اين موضوع در دست بسته نماز خواندن اهل سنت هيچ نقشي ن ...
درباره ما
با توجه به نیازهای روزافزونِ ستاد و فعالان ترویج اقامۀ نماز، به محتوای به‌روز و کاربردی، مربّی مختصص و محصولات جذاب و اثرگذار، ضرورتِ وجود مرکز تخصصی در این حوزه نمایان بود؛ به همین دلیل، «مرکز تخصصی نماز» در سال 1389 در دلِ «ستاد اقامۀ نماز» شکل گرفت؛ به‌ویژه با پی‌گیری‌های قائم‌مقام وقتِ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ...
ارتباط با ما
مدیریت مرکز:02537841860
روابط عمومی:02537740732
آموزش:02537733090
تبلیغ و ارتباطات: 02537740930
پژوهش و مطالعات راهبردی: 02537841861
تولید محصولات: 02537841862
آدرس: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، کوچۀ 22 (آمار)، ساختمان ستاد اقامۀ نماز، طبقۀ اول.
پیوند ها
x
پیشخوان
ورود به سیستم
لینک های دسترسی:
کتابخانه دیجیتالدانش پژوهانره‌توشه مبلغانقنوت نوجوانآموزش مجازی نمازشبکه مجازی نمازسامانه اعزاممقالات خارجیباشگاه ایده پردازیفراخوان های نماز