آدمی دیگر<br />
آدمی از نو<br />
<br />
بسم الله الرحمن الرحیم<br />
<br />
عَنِ النَّبِیِّ(صلی ­الله ­علیه ­وآله):<br />
<br />
«إِذَا قَامَ الْعَبْدُ إِلَى الصَّلاةِ فَکَانَ هَوَاهُ وَ قَلْبُهُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى انْصَرَفَ کَیَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ».<br />
<br />
(محدث نوری، مستدرک‏الوسائل، ج۴، ص۱۰۲)<br />
<br />
 وقتی بنده­ ای با همۀ وجود برای نماز قیام کند و قلبش هم متوجه خدای تعالی باشد، بعد از نماز، مانند روزی خواهد شد که از مادر متولد شده است.<br />
<br />
تک نگاشت ها:<br />
<br />
1- حقیقت نماز، برقراری ارتباط خاص با پروردگار هستی است(فکان ... الی الله تعالی)<br />
<br />
2-نماز، موقعیتی است برای نمایش عصارۀ شخصیتی و وجودی انسان(فطرت الهی)<br />
<br />
3-قیام به نمازحقیقت نماز است نه قرائت و خواندن صرف نماز(اذا قام العبد...)<br />
<br />
4-قیام به نماز انصراف تمام قلب و دل نماز گزار از ماسوی الله به وجه الله است .1<br />
<br />
5-پذیرش بندگی الله انسان را به مقام صلات می کشاند ،روح نماز با کبر و نخوت و انا خیر منه2 ناسازگار است<br />
<br />
6- نماز، جلسۀ امتحانی است که میزان بندگی انسان را به نمایش می ­گذارد برای موفقیت در امتحان دو عنصر مهم لازم است.<br />
<br />
الف-  دقت لازم به هنگام آزمون<br />
<br />
ب-  آماده کردن سرمایۀ اصلی از قبل.<br />
<br />
7-خداوند متعالی و نماز از مهمترین ابزار قدرت بالا برنده انسان به مقامات والا و ارزش های الهی است.(فکان هواه و قلبه الی الله تعالی)<br />
<br />
8-نمازگزار حقیقی باید در مسیر صراط مستقیم «خود» و «خواسته­ های نفسانی» خویشتن را کنار بگذارد و نگاهش را به جادۀ بندگی او بدوزد.<br />
<br />
9-آمرزش گناهان در پرتو اقامه نمازی است که انسان نمازگزارخود و خودی  راتنها در جمال حق جل شانه  قرار دهد.3(فکان هواه... کیوم ولدته امه)<br />
<br />
10-حضور قلب و همه حواس درون و برون را متوجه نماز نمودن  موجب ارزش نماز نزد خداوند متعال می گردد.<br />
<br />
11-قدرت دفع و رفع آلودگی ها و گناهان برای اقامه نماز وجود دارد.(کیوم ولدته امه)<br />
<br />
12-آماده سازی فضای بیرونی و درونی برای اقامه نماز یکی از عوامل حضور قلب در نماز است.(هواه و قلبه)<br />
<br />
باید ای دل اندکی بهتر شویم<br />
یا نه اصلا آدمی دیگر شویم<br />
از همین امروز هنگام نماز<br />
با خدا قدری صمیمی تر شویم<br />
 <br />
پ.ن:<br />
<br />
    قُلْ إِنَّ صَلَاتِی وَنُسُکِی وَمَحْیَایَ وَمَمَاتِی لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ(آیه 162 سوره انعام) بگو: همانا نماز من و عبادات من و زندگى من و مرگ من براى خداوند، پروردگار جهانیان است.<br />
    قالَ ما مَنَعَکَ أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُکَ قالَ أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنی‏ مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طینٍ(آیه 12 سوره اعراف) خداوند به او (ابلیس)گفت: آن گاه که به تو فرمان دادم براى آدم سجده کنى، چه چیز مانع شد و تو را واداشت که سجده نکنى ؟ گفت: من از او بهترم، مرا از آتشى آفریدى و او را از گِلى پدید آوردى.<br />
    أبَوعَبْدِ اللهِ(علیه­ السلام) یَقُولُ: «مَنْ صَلَّى رَکْعَتَیْنِ یَعْلَمُ مَا یَقُولُ فِیهِمَا انْصَرَفَ وَ لَیْسَ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللهِ ذَنْبٌ». (کلینی، الکافی، ج۳، ص۲۶۶) کسی که دو رکعت نماز بخواند و در آن متوجه چیزی از امور دنیا نشود، خداوند گناهانش را می­ آمرزد.<br />
<br />
<br />
********<br />
مطالب متنوع  درمدیریت اقامه نماز را در لین زیر دنبال کنید<br />
<a href=http://safiresobh.persianblog.ir/

'>آدمی دیگر
آدمی از نو

بسم الله الرحمن الرحیم

عَنِ النَّبِیِّ(صلی ­الله ­علیه ­وآله):

«إِذَا قَامَ الْعَبْدُ إِلَى الصَّلاةِ فَکَانَ هَوَاهُ وَ قَلْبُهُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى انْصَرَفَ کَیَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ».

(محدث نوری، مستدرک‏الوسائل، ج۴، ص۱۰۲)

وقتی بنده­ ای با همۀ وجود برای نماز قیام کند و قلبش هم متوجه خدای تعالی باشد، بعد از نماز، مانند روزی خواهد شد که از مادر متولد شده است.

تک نگاشت ها:

1- حقیقت نماز، برقراری ارتباط خاص با پروردگار هستی است(فکان ... الی الله تعالی)

2-نماز، موقعیتی است برای نمایش عصارۀ شخصیتی و وجودی انسان(فطرت الهی)

3-قیام به نمازحقیقت نماز است نه قرائت و خواندن صرف نماز(اذا قام العبد...)

4-قیام به نماز انصراف تمام قلب و دل نماز گزار از ماسوی الله به وجه الله است .1

5-پذیرش بندگی الله انسان را به مقام صلات می کشاند ،روح نماز با کبر و نخوت و انا خیر منه2 ناسازگار است

6- نماز، جلسۀ امتحانی است که میزان بندگی انسان را به نمایش می ­گذارد برای موفقیت در امتحان دو عنصر مهم لازم است.

الف- دقت لازم به هنگام آزمون

ب- آماده کردن سرمایۀ اصلی از قبل.

7-خداوند متعالی و نماز از مهمترین ابزار قدرت بالا برنده انسان به مقامات والا و ارزش های الهی است.(فکان هواه و قلبه الی الله تعالی)

8-نمازگزار حقیقی باید در مسیر صراط مستقیم «خود» و «خواسته­ های نفسانی» خویشتن را کنار بگذارد و نگاهش را به جادۀ بندگی او بدوزد.

9-آمرزش گناهان در پرتو اقامه نمازی است که انسان نمازگزارخود و خودی راتنها در جمال حق جل شانه قرار دهد.3(فکان هواه... کیوم ولدته امه)

10-حضور قلب و همه حواس درون و برون را متوجه نماز نمودن موجب ارزش نماز نزد خداوند متعال می گردد.

11-قدرت دفع و رفع آلودگی ها و گناهان برای اقامه نماز وجود دارد.(کیوم ولدته امه)

12-آماده سازی فضای بیرونی و درونی برای اقامه نماز یکی از عوامل حضور قلب در نماز است.(هواه و قلبه)

باید ای دل اندکی بهتر شویم
یا نه اصلا آدمی دیگر شویم
از همین امروز هنگام نماز
با خدا قدری صمیمی تر شویم

پ.ن:

قُلْ إِنَّ صَلَاتِی وَنُسُکِی وَمَحْیَایَ وَمَمَاتِی لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ(آیه 162 سوره انعام) بگو: همانا نماز من و عبادات من و زندگى من و مرگ من براى خداوند، پروردگار جهانیان است.
قالَ ما مَنَعَکَ أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُکَ قالَ أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنی‏ مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طینٍ(آیه 12 سوره اعراف) خداوند به او (ابلیس)گفت: آن گاه که به تو فرمان دادم براى آدم سجده کنى، چه چیز مانع شد و تو را واداشت که سجده نکنى ؟ گفت: من از او بهترم، مرا از آتشى آفریدى و او را از گِلى پدید آوردى.
أبَوعَبْدِ اللهِ(علیه­ السلام) یَقُولُ: «مَنْ صَلَّى رَکْعَتَیْنِ یَعْلَمُ مَا یَقُولُ فِیهِمَا انْصَرَفَ وَ لَیْسَ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللهِ ذَنْبٌ». (کلینی، الکافی، ج۳، ص۲۶۶) کسی که دو رکعت نماز بخواند و در آن متوجه چیزی از امور دنیا نشود، خداوند گناهانش را می­ آمرزد.


********
مطالب متنوع درمدیریت اقامه نماز را در لین زیر دنبال کنید
http://safiresobh.persianblog.ir/

سیدمحمد عبداللهینوشته . لینک . به قلم سیدمحمد عبداللهی در 13 بهمن 1395 ساعت 12:09

x
ورود به سیستم
ورودثبت نام